30 شهريور 1398
En | 
مديريت ارتباط با شهروندان در وزارت راه وشهرسازي

مديريت ارتباط با شهروندان در وزارت راه وشهرسازي

تاریخ انتشار: 1395/08/23|   بازدید: 197 |  print
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، سامانه شهراه که با هدف تعامل و ارتباط شهروندان با وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده است و شهروندان با ورود به این سامانه می‌توانند تمامی مشکلات خدمتی که در بخش‌های مختلف زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی مشاهده می‌کنند را گزارش داده و با کد رهگیری که پس از ثبت گزارش دریافت می‌نمایند، درخواست خود را در مراحل مختلف پیگیری کنند، امروز در جلسه‌ای که با حضور مهندس رستمی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و رعایت حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی، علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی و اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی گیلان برگزار شد با خدمات جدید افتتاح شد.
رستمی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و رعایت حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح این سامانه با اشاره به اینکه موضوع شهراه، به نوعی ارزیابی دستگاه‌های مربوطه است که بررسی عملکرد کارکنان را در بر خواهد داشت افزود: راه‌اندازی سامانه شهراه فرآیند احصاء حقوق شهروندی را عمومیت می‌بخشد.
رستمی پیگیری حقوق مردم جامعه را ضروری برشمرد و گفت: راه‌اندازی سامانه شهراه، می‌تواند موجب شفافیت ارتباط مردم و مسئولین و همچنین تسریع در احقاق حقوق شهروندی را ممکن سازد.
وی در ادامه افزود: طبق قوانین جاری مملکت برای حفظ حقوق شهروندی و برای ارتقاء سلامت اداری، کلیه دستگاه‌های دولتی مکلف‌اند خدماتشان را از دیدارگاه الکتریکی، به استحضار مردم برسانند و خانواده وزارت راه و شهرسازی بیش از ۵۶۰ خدمت در حوزه‌های مختلف به جامعه را ارائه می‌دهد.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و رعایت حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی، بیان کرد: سامانه شهراه که ارتباط مردم با مسئولین و مسئولین با مردم است از زمستان ۹۴ به‌صورت آزمایشی تست شد و از اوایل امسال به شکل رسمی در سطح کشور به بهره‌برداری رسید و در اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ به‌صورت آزمایشی در گیلان آغاز و سرانجام امروز به‌صورت رسمی راه‌اندازی شد.
این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر از ۵۶۹ خدمات حوزه وزارت راه و شهرسازی، ۱۵درصد آن بارگذاری شده و مابقی هم با توجه به حجم زیاد خدمات در حوزه‌های مختلف، به مرور زمان در سامانه بارگذاری خواهد شد.
وی تصریح کرد: سلامت اداری نقش اساسی بر روی توسعه دارد و هر چه به سمت سلامت اداری پیش برویم پروژه‌ها و اقدامات ما با سرعت بیشتری رقم خواهد خورد و از سوی دیگر مردم باید در جریان بسیاری از اقدامات و جزییات امور قرار گیرند.
در ادامه خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: با توجه به تأکید ویژه مقام عالی وزارت، این اداره‌کل مصمم است که برنامه‌ها و اقدامات مؤثری را به اجرا بگذارد و با توجه به اینکه مجموعه راه و شهرسازی به‌واسطه فعالیت‌های ذاتی خود مستقیم و غیرمستقیم با جامعه و عموم مردم سر و کار داشته، لذا با اجرای چنین برنامه‌ها و اقداماتی می‌توان در راه‌اندازی و رفع مشکلات گام‌های ارزنده‌تری برداشت.
مدیرکل راه و شهرسازی در پایان جلسه در خصوص عزم راسخ مجموعه راه و شهرسازی در انجام فرآیند درخواست‌های شهروندان از طریق سامانه شهراه تأکید کرد.
 
با حضور مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و رعایت حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی سامانه شهراه با خدمات جدید در استان گیلان به ‌طور رسمی افتتاح شد.
لیست تگ ها
حقوق شهروندي